הורה/בת שבע

marta_grehem_1אומר אוהד נהרין: “יש ב ‘הורה’ שפע של הצעות לנקודות התייחסות ומחויבות להתמודד איתן על מנת לפצח את הנוסחאות ואת שלא מובן מאליו שקיימים ביצירה. הקצב וההיגיון הפנימיים של העבודה מציעים רצף של נקודות שיא ללא שפל ביניהם”. ב ‘הורה’  נמצאים 11 הרקדנים, תמיד על הבמה, רוקדים או נוכחים.
פס הקול של ‘הורה’ מורכב מעבודותיו של המוסיקאי היפני איסאו טומיטה, חלוץ ומנהיג בינלאומי בתחום המוסיקה האלקטרונית, אשר אל יצירתו התוודע נהרין לראשונה כאשר יצר את ‘בולרו’ בשנת 2008 כחלק מ ‘פרויקט 5’. עיבודיו וביצועיו של טומיטה ליצירות מוסיקליות מוכרות של מלחינים כגון שטראוס, ראוול ואחרים, משמשים כעיקרו של פס הקול של ‘הורה’ .כלי הנגינה של טומיטה הוא הסינתיסייזר ועליו הוא אומר: “כלי נגינה חשמליים ומוסיקה אלקטרונית הם תופעה של חמישים השנים האחרונות. הופעתו של הסינתיסייזר הראשון הביאה עמה הבטחה לתוספת רבת ערך לפלטת הצבעים של המוסיקאים. התוספת החשמלית
צילום: גדי דגון

הבא »
לצליל יוצרת לא רק מילון צלילים מוסיקליים חדשים לגמרי ורעיונות אחרים לארגון הצלילים, אלא גם אפשרות לתזמור חדש. דמיינו לכם אמן שלא רק ממציא ציור מסוג חדש אלא גם מתעקש ליצור פיגמנטים ומברשות שונים בתכלית.

את התלבושות ל ‘הורה’ יוצרת אנה מירקין-  11 תלבושות שונות, לכל רקדן תלבושת המעוצבת אישית עבורו והמכנה המשותף בין כולן הוא הצבע והמרקם. את התאורה מעצב במבי, שמאיר ועובד בשיתוף פעולה עם נהרין  מזה 19 שנה.

תהליך היצירה של ‘הורה’ עם הרקדנים החל במפגשים אישיים בהם יצר אוהד נהרין חומר תנועתי לכל רקדן בנפרד. לאחר חודש נפגשו כל הרקדנים לחזרה משותפת ראשונה. “גם בתהליך היצירה של ‘הורה’ הדגשתי את השטות כמעלה, את החובה לצחוק על עצמנו ואת החיבור בין להט וכישורים” אומר נהרין

This entry was posted on September 9, 2004. Bookmark the permalink.